|
|
|
Difer eszközök
|
Tanári kézikönyv
iskolai előkészítő és 1-2. évfolyam, 4. kiadás (2017. 03. 03.) Mozaik Kiadó
méret: 168x238 mm
terjedelem: 64 oldal
3 380 Ft
Kosárba |
A kézikönyv Fejlődést segítő játékok és gyakorlatok c. fejezetének három részét a fejlődés három szintje képezi: az írószer nélküli ujjmozgás-koordináció, mint az írószerrel (rajzoló-, festőeszközzel) működő írásmozgás-koordináció előfeltétele, valamint a betűelem-másoló készség, mint az írástanítás közvetlen előfeltétele. Ez a három szint elsajátítási sorrendet jelent abban az értelemben, hogy az előkészítő és a kezdő szinten lévő gyerekek számára az ujjmozgás-koordináció fejlődésének segítése a feladat (még nem ajánlott az írószerhasználat, legföljebb firkálásra). A haladó szintet elérő gyerekek írószeres játékokra, tevékenységekre alkalmasak, de továbbra is részt vehetnek az ujjmozgás-koordinációs játékokban. A betűelem-másoló készség fejlesztése csak a befejező és az optimális szintet elérők számára ajánlott.
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a középső csoportosok körében az ujjmozgás-koordináció fejlődésének segítése a fő feladat, a nagycsoportosok körében az írószeres játékok, tevékenységek dominálhatnak. A betűelem-másoló készség fejlesztése pedig az iskola feladata, miután az osztály tanulói (legföljebb egy-két kivételtől eltekintve) az írószeres játékoknak köszönhetően eljutottak az írásmozgás-koordináció befejező (legalább 70 százalékpontos) szintjére. |
Kapcsolódó kiadványok
MS-93218 980 Ft
MS-93263 780 Ft
MS-93273 380 Ft
MS-93204 396 Ft
MS-93325 180 Ft
MS-93344 180 Ft
MS-93414 880 Ft
MS-93423 680 Ft
MS-9329V1 380 Ft
MS-9330V1 380 Ft
MS-9331V1 380 Ft
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
BEVEZETŐ | 7 |
A problémák külső okai | 7 |
A problémák belső okai | 8 |
A preventív fejlesztés lehetőségei és feladatai | 10 |
AZ ÍRÁSMOZGÁS-KOORDINÁCIÓ ELMÉLETI KÉRDÉSEI | 12 |
A kézírás funkciói | 12 |
Az iskolai tanulás eszköze | 12 |
A cselekvŐ tanulás eszköze | 13 |
A külsŐ munkamemória eszköze | 14 |
A hatásdúsítás eszköze | 14 |
Az eredményes írástanulás elŐfeltételei | 15 |
Az írásmozgás-koordináció elsajátítása: belsŐ és külsŐ feltételek | 18 |
Érés: mielinizáció, az ujjizmok és az észlelés fejlŐdése | 18 |
Ujjmozgás-koordináció | 19 |
Írásmozgás-koordináció | 19 |
Az írásmozgás-koordináció fejlesztésének stratégiai kérdései | 19 |
Motiváció | 20 |
Kritériumorientált fejlesztés | 22 |
Az egyéni különbségek kezelése | 22 |
FEJLŐDÉST SEGÍTŐ JÁTÉKOK ÉS GYAKORLATOK | 24 |
Az ujjmozgás-koordináció fejlodését segítő játékok | 25 |
Ujjmozgás és tapintás | 26 |
Gyakorlati jellegű készségek | 28 |
Fuzés, fonás, szövés | 32 |
Gyurmázás | 35 |
Építő, konstruáló játékok | 35 |
Az írásmozgás-koordináció fejlődését segítő játékok | 43 |
Firkálás | 44 |
Színezés | 45 |
Rajzolás | 46 |
Ráírás | 50 |
Másolás | 52 |
Betűelem-másoló gyakorlatok | 54 |
SZAKIRODALOM | 57 |
AJÁNLOTT MÓDSZERTANI KIADVÁNYOK | 60 |
|