|
|
|
Difer eszközök
|
iskolai előkészítő és 1-2. évfolyam, 18. kiadás (2023. 10. 03.) Mozaik Kiadó
méret: 210x148 mm
terjedelem: 12 oldal
420 Ft
Kosárba |
A Fejlődési mutató bővített kiadása 2016-ban kisebb tartalmi módosításokkal és kiegészítéssel jelent meg. A kiadvány két új adatrögzítési oldallal bővült, amelyek a rendszerező és a kombinatív képesség fejlődését mérő tesztlapokhoz kapcsolódnak. A tesztlapok és a tesztkártyák A gondolkodás fejlesztése 4-8 éves életkorban című kiadvány mellékleteként lesznek elérhetők. |
Kapcsolódó kiadványok
MS-93218 980 Ft
MS-93231 880 Ft
MS-93204 396 Ft
MS-93193 780 Ft
MS-93358 380 Ft
MS-933715 980 Ft
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
A beszédhanghallás fejlődése | |
Az írásmozgás-koordináció fejlődése | |
A relációszókincs fejlődése | |
Az elemi számolási készség fejlődése | |
A tapasztalati következtetés fejlődése | |
A tapasztalati összefüggés-megértés fejlődése | |
A szocialitás fejlődése | |
A rendszerező képesség fejlődése (új) | |
Az elemi kombinatív képesség fejlődése (új) | |
Rövid DIFER | |
A kiadvány bevezetője
Kedves Kollégák! A Fejlődési mutató legújabb kiadása kisebb tartalmi módosításokkal és kiegészítéssel jelenik meg. (A változások részletes listáját megtalálják a füzet hátsó belső borítóján.) A kiadvány két új adatrögzítési oldallal bővül, amelyek a rendszerező és a kombinatív képesség fejlődését mérő tesztlapokhoz kapcsolódnak. A tesztlapok A gondolkodás fejlesztése 4-8 éves életkorban című kiadvány részeként érhetők el. A DIFER méréseket évente, esetleg félévente ajánlott elvégezni. Célszerű ezeket a nevelési év elején, azaz középső- és nagycsoport elején, valamint a tanévek első hónapjában megtenni. Ezek a mérési eredmények adnak információt a gyermek fejlesztésének a megtervezéséhez.
Minden terület fejlesztéséhez játékgyűjteményt jelentettünk meg. A mérések között ezek használatát javasoljuk. Ajánljuk, hogy ezt a Fejlődési mutatót a gyermek vigye magával az óvodából az iskolába, így megvalósítható fejlődésének a folyamatos nyomon követése és segítése. A méréseket mindaddig célszerű folytatni, ameddig a gyermek fejlesztése tart és az alapvető készségeket elsajátítja. Az ismételt mérésnél a teszt ismerős lehet a gyermeknek, minden bizonnyal felismeri az eszközöket. Ez azonban a mérési eredményeket nem torzítja. A készségek jellegéből adódóan a tesztfeladatok nem megtanulhatók. Amiatt nem fog jelentősen jobban teljesíteni a gyermek, mert egy évvel korábban már felvettük vele ugyanazt a tesztet. Fontos azonban, hogy két mérési alkalom között ne használjuk a tesztfeladatokat. A mérési adatok feljegyzése során célszerű arra ügyelni, hogy a gyermek ne lássa a vizsgálat adatait, mert az befolyásolhatja a teljesítményét. A Szerzők |
|