Fejlesztő játékok

Mozgásfejlesztő játékok gyűjteménye A gyerekek testtartását javító, koordinációs képességét fejlesztő játékötletek óvodapedagógusoknak, tanítóknak, szülőknek. MS-9341
MS-9341

Tanári kézikönyv

3. kiadás (2017. 11. 29.)
Mozaik Kiadó
méret: 170x240 mm
terjedelem: 208 oldal
4 880 Ft
Kosárba
A könyv az élményteli, játékos mozgáshoz, a mozgással történő fejlesztéshez kíván segítséget nyújtani óvodapedagógusoknak, tanítóknak és szülőknek is. A szerző olyan játékokat gyűjtött össze, amelyek többek között a gyerekek testtartását javítják, kondicionális és koordinációs képességeiket fejlesztik.
Kapcsolódó kiadványok
Játékmozaik - Készségfejlesztő órai játékok - Száz, tanórán is játszható figyelmet, kommunikációt és együttműködést fejlesztő játék MS-9342MS-93423 680 Ft
Együtt-tanulók kézikönyve - Kézikönyvünk rávilágít a kooperatív tanulásszervezés lényegére, legfontosabb elveire, gyakorlati fogásokat, attitűdöket mutat be MS-9317MS-93174 580 Ft
A természettudomány tanítása - Szakmódszertani kézikönyv és tankönyv. Figyelembe veszi a 2012-ben elfogadott NAT-ban megfogalmazott alapelveket és az új tanárképzési koncepciókat. Főként a fogalmi rendszer fejlődésére, alakítására, illetve a szükséges fogalmi váltások kimunkálásának bemutatására helyezi a hangsúlyt. MS-9351MS-93516 280 Ft
DIFER - Az írásmozgáskoordináció fejlesztése 4-8 éves életkorban - Elmélet és a fejlődést segítő játékok és gyakorlatok MS-9325MS-93253 380 Ft
A beszédhanghallás fejlesztése óvodában, iskolában - 2021-ben átdolgozott kiadás, mellékletben a FON-E mérőlapokkal. Elmélet és a fejlődést segítő játékok és gyakorlatok kibővítve óvodáskortól 6. osztályig. MS-9326MS-93263 780 Ft
Társas problémák és megoldásuk 3-7 évesek körében - Szakkönyv az óvodáskori társas problémák természetéről, a problémamegoldás módjairól, játékokkal, gyakorlatokkal, mérőeszközökkel. MS-9343MS-93434 280 Ft
A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető

* A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető.
Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el.
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
Előszó5
Kedves Olvasók!5
A mozgásfejlesztésről8
1. Elöljáróban8
Bevezetés8
1. 1. Kinek a felelőssége a mozgás lehetőségének a biztosítása?10
1. 2. Néhány jó tanács a csecsemőgondozás és a mozgás terén11
1. 3. Az egyén fejlődése13
1. 4. A mozgás jelentősége14
1. 5. Fejlesztési területek14
2. Fejlesztési területek és módszerek16
2. 1. Szociális és mentális érettség16
A szociális érettség és a mozgás16
A szüléssel kapcsolatos körülmények18
Az óvodából az iskolába19
Segítenek a titkos jelek20
Módszer » Labdaolimpia22
Módszer » Érintések24
Módszer » Tudatos ellazulás25
Módszer » Légzőgyakorlatok26
2. 2. Gondolkodás, problémamegoldás, feladattudat28
A feladattudat kialakítása és a mozgás kapcsolata30
Módszer » Rajzírás az óvodában, iskolában31
Módszer » Sor- és váltóversenyek32
Módszer » Mozgáskotta33
2. 3. Térérzékelés, testséma, a keresztcsatornák fejlesztése35
A térérzékelés jelentősége35
Gimnasztika és szerialitás37
Zenei nevelés és szerialitás38
Módszer » Mozgás ugrókötelekkel41
Módszer » Varázslatos gimnasztika42
Módszer » Torna a gumiszalaggal45
2. 4. Nagymozgások (természetes mozgások)46
A mozgástanulás szakaszairól46
Versengésbe ágyazott mozgásformák47
Módszer » Egyensúlyfejlesztés49
Módszer » Játék a nagylabdákkal51
A nagymozgások eszközei56
2. 5. Finommozgások és taktilitás60
Ügyes kezek munkája60
Felkészülés az iskolára61
Módszer » Torna a puha labdával62
Módszer » Szemtorna63
3. Segítségnyújtás65
3. 1. Jó tanácsok a mozgás során történő balesetek elkerüléséhez65
Fontos tudnivalók, amit minden gyermekkel tudatnunk kell65
A megfelelő ruházat ellenőrzése66
Betegség után66
3. 2. Tűzriadó66
3. 3. Akikre külön figyelnünk kell67
Az asztmás gyermekek67
A cukorbeteg gyermek67
3. 4. Mi a teendőnk különféle sérülések esetén?68
Mozgással összefüggő sérülések68
Kisebb sérülések az arcon, fejen70
Problémák a szabadban tartott órákon71
Ritkán előforduló esetek72
Légúti idegen test (játékdarabok, nagyobb ételfalatok)73
Játékgyűjtemény76
4. A játékgyűjtemény használata76
4. 1. A játékleírások értelmezése76
4. 2. A játék leírása, utasítások77
4. 3. Speciális feladatok78
4. 4. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk78
4. 5. A tevékenység értékelése79
3 éves kortól80
Bocsika és a varázsige80
Egy kis fejsimi80
Macimasszázs81
Öltözködőverseny82
Élő alagút82
Ne lépj rám!83
4 éves kortól84
Melyik családba tartozom?84
Kerekecske gombocska84
Zongoraművészek85
Gyertyaláng86
Ha jó a kedved...87
Találd meg!88
Ki van az ernyő alatt?89
Szappanbuborék fújás90
Ujjpuszi90
Mutass rá, és mozgatom!91
Érintősdi lufival92
Bizalomséta93
Kakaós csiga ugrókötélből94
Burgonyaültetés95
Mozogj, ahogy a színek diktálják!96
Haladj végig a sávokon!96
Csónakos kirándulás98
Emlősök, fel a fára!99
Keresem a zoknim100
Hamupipőkés játékok101
Mit rejt az ernyő?102
Gombóc a fazékba103
Ujjbábok104
Kupakpöccintés105
Repülj, szalagom!106
Láb ki mit tud?107
Melyik lábam tud nagyobbat dobni?108
Gyere bátran!109
Érints meg!110
Madáretetés111
Nem nézek rád, mégis látlak112
Békák a tóban112
5 éves kortól114
Mondókás gyakorlás114
Itt be, ott ki!114
Portalanítás115
Pincérjáték116
Az én fenyőfám117
Fecskék a dróton118
Fújódj fel!119
Előre tedd a bal karod...120
Szemgimnasztika121
Fújj körbe!122
Az én süteményestálcám122
Pingponglabda a karikán124
Hol érzem?125
Bagoly őrzi erdő álmát...126
Sima és kereszt127
Rajzolj körbe a szemeddel!128
Ezt anya sem fogja tudni!128
Körbe rajz130
Mozogj, beszélj, tapsolj!131
Tűz, víz, repülő - nagylabdával132
Gimnasztika a padban puha labdával133
Villanypásztor134
Árnyékjáték mondókával135
Kincskeresés136
Tölcsérek és szívószálak137
Sodrások, feltekerések138
Szoborjáték139
Tánc a labdával140
Hangutánzós140
Indiántánc141
Piros lufi a levegőben142
Gurulj, labdám!143
Az éhes róka144
Az egérke és a sajt esete145
Hajóépítés146
Tudsz tízig számolni?146
Mi a nevem?147
Bízz bennem!148
Érd el a dobókockát!148
Mocsaras játék150
Babzsákcsuszi151
Alatta-felette152
Ritmus és botpörgetés153
Azok a jó kis gerendák154
Erre csörög...155
6 éves kortól156
Mondd végig egy szuszra!156
Együtt kötél156
Gyí, te paci!158
Postásjáték159
Zsámolyok160
Járj, ahogy dobolok!161
Dobbants és tapsolj!162
Ütközősdi162
Sorversenyek padon163
Pörgettyű164
Mozgó kapuk165
Ki kicsoda?166
Korongok az ujjakon167
Körbe laszti puha labdával168
Pajzsos kidobós169
Pocaksimi, fejsimi170
Fogó a kék170
Kösd, ahova akarod!171
Labdafogó172
Váltóversenyek nagylabdával173
7 éves kortól174
Vakarózó áll174
Üvegmosó kefe174
Milyen betű vagyok?175
Gimnasztika a padban176
Fiúk, lányok, fel a fára!178
Fejjel írás ülésben179
Levegővel telt párna180
Egyensúlyozás tenyéren181
Jéghoki182
Félperces fogó183
Szabadulás a labdától184
Nyomozósdi - kövess, ameddig látsz!185
Labda a ház186
Külső kör, fuss!187
Gyakorlatok gumiszalaggal188
Neves labdás190
Farkincás fogó csipesszel191
Csúzli192
Hány kéz fogott meg?193
Árnyékjáték194
Boksz a levegőben195
Labirintusjáték196
Itt pörög a lábam alatt197
Tárgymutató198
Irodalomjegyzék204
A kiadvány bevezetője
Kedves Olvasók! A legnagyobb örömmel ugyan, de nehéz fába vágtam a fejszémet. Olyan dolgokról szeretnék írni, amelyek nagyon a lelkemben élnek, de előttem már igen sok neves szakember ragadott érte tollat. Ez a téma pedig a gyermek, a gyermekek mozgásfejlesztése - igaz, egy kicsit más megközelítésben. Nem szeretném ezzel kapcsolatban sem másokat, sem önmagamat ismételni, időnként azonban mégis meg kell tennem, mert ezt kívánja a?szakmai etika és mindenekfelett a saját lelkiismeretem. Nehéz ma szülőnek és pedagógusnak lenni. Sok-sok minden megváltozott, más lett. Megváltoztak a gyermekek, a körülöttük lévő világ, a problémák, a megoldási módok. Manapság a pedagógusokat és a szülőket olyan nevelési-oktatási módszerekkel kell felvértezni, amelyek az elmúlt húsz, harminc évben ismeretlenek voltak, vagy csak igen speciális területeken alkalmazták őket. Szerencsére azok az emberek, akik az ezzel kapcsolatos kutatásaik eredményeit, tapasztalatait valamilyen formában igyekeztek közzé tenni, bár megoldási javaslataikban eltértek egymástól, abban egyet értettek, hogy minden gyermek más, és éppen ezért más jellegű segítséget is igényel. Nincs egyedüli üdvözítő módszer. Folyton változnunk kell, meg kell újulnunk, és a legmeszszebbmenőkig alkalmazkodnunk kell a körülményekhez és az adott gyermekhez. Erre tanítanak folyamatosan engem már 1999. óta azok a beteg kisgyermekek, akikkel napi rendszerességgel foglalkozom az óvodai és iskolai munkám mellett. Mindig a legmegfelelőbb módszereket, eszközöket kell megkeresnünk gyermekeink, tanítványaink részére, mindezt cselekvésbe ágyazottan. Így nemcsak a munkánk lesz eredményesebb, hanem a gyermek számára is könnyebb, élvezetesebb lesz a tanulás. Forgassák ezt a gyűjteményt úgy, mint egy örömmel mozgó pedagógus visszaemlékezéseit legkedvesebb játékaira, amelyeket a gyermekekkel együtt élt át. A legnagyobb boldogság számomra az lenne, ha Önök legalább olyan élvezettel olvasnák el, és próbálnák ki a benne szereplő játékokat, ötleteket, mint amilyen lelkesedéssel én a?lejegyzeteléshez hozzáfogtam. Bízom abban, hogy a játékgyűjtemény olvasásakor sokakban kellemes emlékeket idézek fel, de sarkallom is Önöket az újabb és újabb ötletek megvalósítására.