|
|
|
Pedagógiai szakkönyvek
|
1. kiadás (2017. 09. 22.) Mozaik Kiadó
méret: 170x240 mm
terjedelem: 168 oldal
4 280 Ft
Kosárba |
A szerzőkről >>
Bizonyára minden óvodapedagógus hosszasan tudná sorolni, milyen társas problémákkal küzdenek meg nap mint nap óvodásai. Milyen problémák ezek? Miként birkóznak meg velük a gyerekek? Milyen módon és kikkel együtt érdemes segíteni őket ebben? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ ez a kötet. Az elméleti fejezetek sokrétű képet adnak az óvodáskori társas problémák természetéről, a problémamegoldás módjairól, valamint a fejlesztés alapelveiről és lehetőségeiről.
A könyv mérőeszközei segítségével részletesen feltárhatók a társas problémák és a problémamegoldás módjainak jellemzői. A kötet olyan játékokat és gyakorlatokat is kínál, amelyekkel a gyerekek problémamegoldása célzottan fejleszthető.
A fejlesztés hatékonysága több ember munkáján múlik, így nagyon fontos a szülőkkel, valamint az óvodapszichológussal és más segítő szakemberrel való szoros együttműködés. A módszertani segédanyag ezen közös munka sajátosságairól és lehetőségeiről is szól. |
Kapcsolódó kiadványok
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
Bevezető | 5 |
A kötet szerzői | 7 |
Személyközi problémák az óvodában | 10 |
Személyközi probléma és feltárásának folyamata | 10 |
A leggyakrabban előforduló személyközi problémák és azonosításuk | 13 |
A személyközi problémák elemzése és értelmezése | 24 |
Esetleírás és reflexió | 34 |
Óvodások szociálisprobléma-megoldása | 44 |
A problémamegoldás folyamata és módjai óvodáskorban | 44 |
A problémák és megoldásuk mögött meghúzódó néhány tényező | 48 |
A problémamegoldás (viszonyulás, stílus, mód és érzelmek) jellemzőinek feltárása, azonosítása | 62 |
Együttműködés szülővel, pszichológussal és más segítő szakemberrel | 72 |
A szülők szerepe az óvodai nevelésben | 72 |
Az óvodapszichológussal való együttműködés lehetőségei | 73 |
Együttműködés gyógypedagógussal, szociális munkással,családgondozóval és gyermekjóléti szakemberrel | 74 |
A kapcsolatot segítő és gátló tényezők | 75 |
Az információkezelés etikája | 84 |
Gyakorlatok, játékok | 88 |
Néhány szó a gyakorlatok, játékok alkalmazásáról | 88 |
1 Kacagj vagy sírj! | 90 |
2 Boldog/szomorú száj | 90 |
3 Érzelmes szobor | 91 |
4 Filmforgatás | 93 |
5 Szobor áll a főtéren | 94 |
6 Bűvös kalap | 95 |
7 Közvetítés szavak nélkül | 96 |
8 Néma üzenet | 97 |
9 Titkos segítő | 98 |
10 Kedves üzenet | 99 |
11 Küldök egy ölelést | 100 |
12 Gombolyagvándor | 101 |
13 Boldogság ajándékba | 102 |
14 Csengőszó | 102 |
15 Színészek és nézők | 104 |
16 Add tovább! | 104 |
17 Csomag Mosolyországba és Problémaországba | 105 |
18 Mímes gyakorlatok mesékhez | 106 |
19 Tortás játék | 107 |
20 Befejezősdi | 109 |
21 Jó tündérek | 110 |
22 Hogyan döntenél? | 111 |
23 Merre húz a karom? | 112 |
24 „Én Ezt Is Tudom” Úr | 113 |
25–28 Baglyos mesék | 114 |
29–33 Minimesék | 119 |
29 Ez az enyém, nem adom! | 120 |
30 Velem nem játszik senki | 122 |
31 Nem leszek a barátod! | 123 |
32 A verekedős kisegér | 124 |
33 Csúfolódós mese | 126 |
34–37 Zsákmesék | 127 |
34 Ez az enyém, add vissza! | 128 |
35 Nem játszom veled! | 129 |
36 Ne bánts! | 131 |
37 Ne csúfolódj! | 132 |
38 Feldolgozó beszélgetés napi eseményekhez | 133 |
Zárszó | 134 |
Melléklet | 136 |
I Problémakezelés | 136 |
II Problémaazonosítás | 146 |
III Problémaelemző szempontsor | 152 |
IV Problémanapló | 153 |
V A helyzetspecifikus problémamegoldás jellemzői | 154 |
VI Problémamegoldás és érzelmek | 162 |
Irodalom | 164 |
|