|
|
|
Biológia tankönyv 7. osztály
|
Életközösségek, rendszertan
7. évfolyam, 19. kiadás (2021. 08. 03.) Mozaik Kiadó
méret: 170x240 mm
terjedelem: 176 oldal
egyéb tanterv: NAT 2012-höz is ajánlott
2 140 Ft
Kosárba
|
|
Díjak
|
A Nat 2007-es kerettantervhez készült, de a Nat 2012-es kerettantervnek is megfelel, ha a kiegészítő kötetével (MS-2980U) együtt használják.
A távoli tájak jellemző életközösségeit, az életközösségek ökológiai alapjait, az élőlények rendszerezésének tudományos alapjait és a legfontosabb élőlénycsoportok tulajdonságait mutatja be a könyv.
A sorozat többi kötetéhez hasonlóan, a könyvhöz munkafüzet is kapcsolódik, mely segíti a tananyag megértését, elmélyítését. |
Kapcsolódó kiadványok
A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető
* A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető. Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el. |
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
Mit tanultunk hazánk életközösségeiről? | 9 |
A forró éghajlati övezet élővilága | 13 |
Trópusi esőerdők | 14 |
Amazónia varázslatos állatvilága | 17 |
Kivilágosodó erdők | 20 |
Fűtenger a trópusokon | 23 |
Állatsereglet a szavannán | 26 |
Az erszényesek szigete (olvasmány) | 29 |
A szárazság hazájában | 32 |
Ültetvények növényei (olvasmány) | 35 |
Képes lexikon | 38 |
Összefoglalás | 41 |
A mérsékelt éghajlati övezet élővilága | 43 |
Kék egű mediterrán | 44 |
Lombhullató erdőségek | 47 |
A bükkerdők állatai | 51 |
A végeláthatatlan préri | 54 |
Az északi fenyvesek | 57 |
Állatok a tajgán | 60 |
Képes lexikon | 63 |
Összefoglalás | 65 |
A hideg éghajlati övezet, a hegyvidék és a tenger élővilága | 67 |
Élet a tundrán | 68 |
A jég világa | 71 |
Fenn a csúcsokon | 74 |
A tenger világa | 77 |
A nyílt vizeken | 80 |
Tengeri emlősök | 83 |
A parton és a partközelben | 86 |
A korallzátonyok rejtelmei (olvasmány) | 89 |
Képes lexikon | 90 |
Veszélyben az élővilág | 92 |
Tudósok a természet szolgálatában | 96 |
Összefoglalás | 97 |
Az élőlény környezete és az életközösségek | 99 |
Az élőlény és környezete | 100 |
Életközösségek | 104 |
Kölcsönhatások az életközösségekben | 107 |
Táplálkozási szintek | 110 |
Anyagáramlás az életközösségekben | 113 |
Mi lesz veled, emberiség? | 116 |
Megfigyelések, vizsgálódások | 119 |
Összefoglalás | 121 |
Az élőlények rendszerezése | 123 |
Rendszer az élők világában | 124 |
A mikrobák világa | 127 |
A gombák országa | 130 |
A növények országa | 133 |
Virágos, magvas növények | 136 |
Növényfelismerés, növényhatározás | 142 |
Állatok országa | 143 |
A puhatestűek világa | 146 |
A legnépesebb állatcsoport | 148 |
A belső váz védelmében | 152 |
A levegő urai | 156 |
Az állatvilág csúcsán | 160 |
Összefoglalás | 164 |
A Föld növényzeti övei | 166 |
Mit kell tudni a tanév végén? | 168 |
Kislexikon | 171 |
A kiadvány bevezetője
Kedves Diákok!
Hetedikes biológia tankönyvetek közvetlen környezetetek és a hazai tájak élővilágától messze vezet benneteket. Így az év során képzeletben ellátogattok a tengerek, a tajga, a dél-amerikai "zöld pokol", az észak-amerikai préri és az afrikai szavannák területére. Megismeritek az életközösségek legérdekesebb növényeit és állatait, elsajátítjátok környezeti tényezőit és ezeknek az élőlényekre gyakorolt hatását. Felismeritek az életközösségben működő kölcsönhatásokat, törvényszerűségeket. Így megértitek azt, miért népesítik be más élőlények a forró sivatagokat, mint a sarkvidék fagyos tájait. Sajnos azt is látni fogjátok, hogy ez a csodálatos világ milyen sérülékeny, a felelőtlen emberi magatartás, tevékenység miatt mekkora veszélyben van. Napjainkban a Föld kirablása, szennyezettsége ijesztő mértékű, és már-már úgy tűnik - különösen egy-egy környezetszennyezési katasztrófa kapcsán -, hogy az élet feltételeit a jövőben lehetetlen lesz megőrizni. Szerencsére ez csak látszólag van így, mert együttgondolkodással és közös tenni akarással meg lehet menteni a Földünket. S ebben a ti szerepetek óriási. Csak ti vagytok képesek arra, hogy e munkában magatok mellé állítsátok a felnőtteket, és közös erővel megőrizzétek a holnap számára a Föld kincseit, élővilágát - tulajdonképpen magatoknak. A tanév vége felé rendszerezitek az eddig megismert élőlényeket testfelépítésük és életműködéseik hasonlósága, vagyis rokonságuk alapján. Ehhez azonban az idén megszerzett ismeretek mellett a korábbiakra is szükségetek lesz. |
|