Harmut von Hentig

Miért kell iskolába járnom? Hartmut von Hentig könyve az egymás és önmagunk iránt érzett felelősségről, toleranciáról, szabadságról MS-2925
MS-2925

Levelek Tobiashoz

1. kiadás (2006. 04. 28.)
Mozaik Kiadó
terjedelem: 96 oldal
2 780 Ft
Kosárba
A korát tekintve idős, erkölcsi tartását tekintve azonban a legfiatalabbakat is megszégyenítően liberális, haladó pedagógiai gondolkodó, Hartmut von Hentig könyve a magyar olvasó számára valóságos kincs. Régi előítélettel számol le, amely szerint Németföldről csak a nálunk "jól bevált" poroszos nevelési elvek érkezhetnek. Von Hentig kulcsszavai: egymás és önmagunk iránt érzett felelősség, tolerancia, szabadság. Érzékletes példákkal, gyermekek számára is jól követhetően, fiktív levelek formájában osztja meg velünk gondolatait és tapasztalatait. A könyvnek minden pedagógus, de minden, gyermekét felelősséggel nevelő szülő könyvespolcán is ott a helye. (Závada Pál)
Tartalomjegyzék
Első levél: Szívesebben beszélgetnék veled5
Második levél: Iskolába járni jó - például Enricónak és pajtásainak7
Harmadik levél: Hartmut bácsikádnak is jó volt iskolába járni10
Negyedik levél: Hartmut a matrózblúzról, az orosz ingről és a tiroli nadrágról mesél13
Ötödik levél: Mi az a vaj?16
Hatodik levél: Arról, hogy milyen Kongóban élni - és ehhez mi mindenre van szükség19
Hetedik levél: Eva iskolájában a gyerekek megtanulják mindazt, amit a szüleik nem tudnak23
Nyolcadik levél: Varázslás vagy tudás?26
Kilencedik levél: Arról, hogy milyen mifelénk élni - és ehhez mi mindenre van szükség29
Tizedik levél: Az ember nem élhet tanulás nélkül32
Tizenegyedik levél: Ha a műanyag szemetet nem oda dobod...36
Tizenkettedik levél: Nem lett volna szabad Hitlert választani39
Tizenharmadik levél: Az iskola egy város kicsiben43
Tizennegyedikdik levél: Aminek örülhetsz48
Tizenötödik levél: Amitől óvakodnod kell53
Tizenhatodik levél: Az iskola is hibázik56
Tizenhetedik levél: Az új gyerek59
Tizennyolcadik levél: Különcök, bűnbakok, Fekete Péterek63
Tizenkilencedik levél: Kölcsönös segítség és a szabályok kialakítása67
Huszadik levél: Kölcsönös tisztelet és a másság öröme71
Huszonegyedik levél: Az önálló cselekvés tesz polgárrá73
Huszonkettedik levél: Tőled is függ, hogy jó-e az iskolád76
Huszonharmadik levél: A facipő fája - avagy hogyan lehet iskola nélkül felnőni79
Huszonnegyedik levél: Michele iskolába megy82
Huszonötödik levél: Landinban volt iskola is, istálló is85
Huszonhatodik levél: A nagyvárosban még többet lehet tanulni - erre kell az iskola89
Levél Tobias szüleihez92